۳۰ ترفند کاربردی برای ارائه بدون دردسر با پاورپوینت
نوشته شده توسط : سمیه

کاربرد انتقال اسلاید ها (Transitions):

انتقال اسلاید ها گاهی اوقات به اندازه کافی مناسب نیست تا با ارائه شما مطابقت داشته باشد. در اینجا میان بر هایی وجود دارد که می توانند این فرایند را آسان کند:

  • برای حرکت به سمت اسلاید بعدی یا اجرای انیمیشن بعدی می توانید از هر یک از کلیدهای زیر استفاده کنید: N، ENTER، PAGE DOWN، RIGHT ARROW، DOWN ARROW یا SPACEBAR.
  • برای رفتن به یک اسلاید خاص ، شماره مورد نظر را فشرده و سپس ENTER را فشار دهید و در صورت تمایل به راه اندازی مجدد یا متوقف کردن ارائه ، می توانید S را روی صفحه کلید فشار دهید.
  • برای پایان دادن کلید ESC را فشار دهید.

کنترلهای اشاره گر:

اشاره گر ماوس را نیز می توان به راحتی با کمک از میانبرهای صفحه کلید دستکاری کرد. CTRL + P آن را به یک قلم تغییر می دهد در حالی که CTRL + A آن را به یک فلش تغییر می دهد. در صورت نیاز به پاک کن ، CTRL + E و CTRL + M برای جابجایی نمای نشانه جوهر استفاده می شود. با استفاده از CTRL + H نشانگر را پنهان می کند و در صورت استفاده از CTRL + U ، پس از گذشت ۱۵ ثانیه ، همان اتفاق می افتد. برای نمایش همه میانبرهای صفحه کلید می توانید SHIFT + F10 را فشار دهید

کار بر روی فایل های رسانه ای و عناصر در اسلاید:

اکثر میانبرهای صفحه کلید روی فایلهای رسانه ای که از ذخیره فیزیکی در سیستم شما درج شده اند کار می کنند و با فشار دادن F1 ، لیست کنترلهای میان بر ها را نشان می دهد. جدا از این در اینجا چند مورد دیگر وجود دارند که به راحتی قابل استفاده هستند.

  • اگر می خواهید پخش کردن و متوقف کردن را به طور پیاپی انجام دهید، با استفاده از صفحه کلید ALT + P را فشار دهید. ALT + END شما را به نشانک بعدی می برد و ALT + HOME به شما کمک می کند تا به قسمت قبلی بروید.
  • برای افزایش حجم صدا ، ALT + Up را فشار دهید در حالی که ALT+Down برای کاهش دادن است.
  • ALT+SHIFT+PAGE DOWN می تواند به شما در جستجوی پیشرو کمک کند و در صورت تمایل به جستجوی عقب ، می توانید از ALT + SHIFT + PAGE UP استفاده کنید.
  • از ALT + U برای قطع کردن صدا می توان استفاده کرد.

این کنترل ها می توانند به راحتی و بدون نیاز به ماوس و برای کنترل یکنواخت اسلاید ها با استفاده از کیبورد ، به ارائه کمک میکند.

۳۰ ترفند کاربردی برای ارائه بدون دردسر با پاورپوینت:

پاورپوینت ابزاری قدرتمند است. در واقع ، این برنامه ویژگیهای بسیاری دارد که میتواند ارائه شما را روشن و مؤثرتر جلوه دهد. از آنجا که تا حدودی پیچیده است، ممکن است برای شما زمان بر باشد تا بتوانید خود را برای همه کاری که می توانید انجام دهید آشنا شوید. در زیر لیستی از چند مورد از موارد بسیاری که ممکن است به شما در استفاده بهتر از این برنامه کمک کند ، آمده است. با این حال به یاد داشته باشید که نکات زیر فقط بخشی از کارهایی است که با پاورپوینت میتوانید انجام دهید. مانند اکثر موارد ، بهترین راه برای یادگیری برنامه، کار کردن با آن برنامه است. سعی نکنید همه چیز را یکباره یاد بگیرید. در عوض ، هرچه در استفاده از آن مهارت بیشتری کسب کنید ، از کارهای زیادی که می تواند با آن انجام دهید، برای اطمینان از موفقیت هر یک از ارائه های شما شگفت زده خواهید شد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: